مقالات تجهیزات تصفیه آب, مقالات مواد تصفیه آب

مضرات آب مغناطیسی

مضرات آب مغناطیسی

مضرات آب مغناطیسی (Magnetic water)

در این مقاله سعی بر این است به معرفی و تبیین آب مغناطیسی (Magnetic water) و فواید و مضرات آب مغناطیسی پرداخته شود. شاید پرسش‌های زیادی در ارتباط با این سیستم نو ظهور در بین مصرف کنندگان پدید آید.

در وهله اول به طور مختصر به توضیح در ارتباط با پرسش ” آیا آب مغناطیسی مضراتی دارد یا خیر؟ ” می‌پردازیم. جالب اینجاست که در ارتباط با آب مغناطیسی تا به اکنون هیچگونه مضراتی ثبت نشده است.

سیستم تصفیه آب مغناطیسی بر ساختار مولکولی آب تاثیر گذاشته و آن را تغییر می‌دهد. در واقع بر روی سختی آب تاثیری ندارد. اگر هدف شما از تهیه این سیستم تصفیه، تولید آب آشامیدنی است این دستگاه کارایی مورد نظر شما را با ایجاد تغییرات مولکولی آب تکوین می‌نماید.

اما اگر از اهداف شما حذف یون‌های منیزیم و کلسیم آب نیز باشد می‌بایست در کنار سیستم تصفیه آب مغناطیسی، یک دستگاه سختی گیر رزینی نیز جهت از بین بردن سختی آب یا همان یون‌های منیزیم و کلسیم نصب کنید.


آب مغناطیسی چیست؟

آب مغناطیسی (Magnetic water) یکی از راه حل‌های بشر پس از افزایش جمعیت برای تولیدات بیشتر محصولات کشاورزی است. مولکول‌های آب با جذب هیدروژن مثبت مولکولی به اکسیژن منفی سایر مولکول‌ها تشکیل خوشه‌های متصل به یکدیگر می‌دهند.

سایز هر خوشه بسته به میزان مولکول‌هایی که به آن وصل شده‌اند متفاوت است برخی بزرگتر و برخی کوچکترند. این خوشه‌ها در آب معمولی (غیر مغناطیسی) از تعداد کثیری مولکول آب خلق شده است. این مولکول‌ها به حالت بی نظم و بی قاعده به همدیگر جذب و متصل گشته‌اند.

بنابراین این فرم بی نظم و بی قاعده موجب می‌شود آلاینده‌ها و ناخالصی‌ها و سموم درون خوشه‌های مولکول‌های آب جای گرفته و مرتباً جابجا و از سمتی به سمت دیگر منتقل شوند. این خوشه‌ها پس از رد شدن از غشای سلول به دلیل وجود آلاینده‌ها در درون خوشه‌ها تعداد زیادی از آنها از بین می‌روند. فقط خوشه‌هایی که اندازه کوچکتر دارند قابلیت حفظ خود را پس از عبور از غشای سلول را دارا می‌باشند.

سیستم تصفیه آب مغناطیسی با ایجاد یک میدان مغناطیسی بر آب معمولی خوشه‌های ریز و بسیار کوچک مولکول‌های آب خلق می‌کند. هر کدام از این خوشه‌ها از شش مولکول متقارن ساخته و پرداخته شده‌اند. این خوشه‌های کوچک به دلیل عدم وجود آلاینده‌ها و سموم در آنها زیست دوست نامیده می‌شوند.

به سادگی راه ورود به غشاهای سلولی انسانی و حیوانی را یافته و وارد غشا می‌شوند. بنابراین با میزان آب کمتر با کیفیت بهتر آبرسانی انجام می‌شود.


خواص آب مغناطیسی بر روی بدن و سلامتی

  • دستگاه گوارش:
    با کاهش‌دادن صفرا و اسید در سیستم گوارش حرکت روده را تنظیم می‌کند.
  • شستشوی زخم‌ها:
    از آب مغناطیسی برای شستشوی اگزما و زخم و عفونت‌های چشمی و زخمی استفاده می‌شود.
  • دستگاه ادراری:
    به‌اشخاصی که از اختلالات ادراری و کلیوی رنج می‌برند و کلیه و مثانه سنگ ساز دارند نوشیدن روزانه یک لیتر آب مغناطیسی توصیه و تجویز می‌شود.
  • دستگاه تنفسی:
    نوشیدن‌آب‌مغناطیسی برای درمان سرفه و برونشیت و آسم و سرماخوردگی‌هایی که ریه‌ها را درگیر کرده‌اند  مفید است.
  • سیستم گردش خون:
    آب مغناطیسی موجب پاکسازی عروق و شریان‌ها می‌شود و جریان خون را متعادل می‌کند.
  • سیستم عصبی:
    از دیگر خواص آب مغناطیسی خاصیت آرام بخشی آن است. آب مغناطیس سیستم اعصاب را آرام می‌کند.
  • درمان بیماری‌ها:
    از آب مغناطیسی برای تسهیل درمان بیماری‌های سرطان و دیابت نیز بهره‌برداری می‌کنند.

سایر مزایای آب مغناطیسی

  1. افزایش مقدار تولیدات محصولات کشاورزی
  2. افزایش مقدار تولیدات محصولات دام و طیور و آبزیان
  3. افزایش عمر و عملکرد وسایل و تجهیزات
  4. کاهش مصرف آب در تمامی مصارف ( خانگی،کشاورزی و صنعتی)
  5. کاهش زمان تولیدات محصولات کشاورزی و دام و طیور و آبزیان
  6. کاهش مصرف کود و آفت‌کش در صنعت کشاورزی و درنتیجه کاهش هزینه تولید محصول و افزایش کیفیت محصول تولیدی
  7. افزایش مقاومت گیاهان در برابر آفات

علت استفاده از روش مغناطیسی در کشاورزی چیست؟

مزایای آب مغناطیسی در کشاورزی
مزایای آب مغناطیسی در کشاورزی

در صنعت کشاورزی میزان مصرف آب بسیار بالاست. در واقع مقدار دبی آب و مقدار آب برای مصرف در مقیاس زیاد است. دستگاه‌ های سختی گیر برای این مقدار آب مصرفی نیازمند تجهیزاتی با مقیاس و ابعاد بزرگ هستند.

همچنین هزینه تولید را با مصرف زیاد رزین افزایش می‌دهند. از نقطه نظر دیگر در صنعت کشاورزی نیازمند آب با سختی بسیار کم نیستم در نتیجه استفاده از تصفیه آب مغناطیسی مقرون به صرفه خواهد بود.

برای استعلام قیمت هر یک از تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب، میتوانید با همکاران ما در شرکت بازرگانی اسپوتا تماس تلفنی برقرار کنید و مشاوره دریافت کنید.

021-26415084 | 09129533282


چگونه آب شور چاه را به آب شیرین تبدیل کنیم؟

معمولا برای رفع شوری آب در صنعت کشاورزی از آب شیرین کن اسمز معکوس آر او بهره‌برداری می‌شود. بیشتر در گلخانه‌های صنعتی و کشاورزی از این سیستم تصفیه آب استفاده می‌شود. دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس عملکرد بسیار مثبتی در رفع شوری آب دارد و تا 98% از شوری آب ورودی می‌کاهد.

این سیستم با کارکرد مطلوب خود راندمان تولید محصولات کشاورزی را افزایش میدهد. اما هرچه بازدهی در تولیدات بیشتر است به همان نسبت هزینه‌های این سیستم تصفیه آب نیز برای کشاورزان گزاف است. لذا از نظر اقتصادی در تولید محصولات کشاورزی مقرون به صرفه نیست.

در عین حال این سیستم در پیشگیری و جلوگیری از فرسایش خاک و خشک شدن درختان بسیار برای کشاورز توجیه اقتصادی دارد. روش دیگری برای کاهش شوری آب وجود دارد که همان استفاده از سیستم تصفیه آب مغناطیسی است. از نظر اقتصادی هزینه کمتری برای کشاورز و تولید کننده نسبت به سیستم آب شیرین کن اسمز معکوس دارد.

معمولا در گلخانه‌ها که از بازگشت سرمایه خود اطمینان دارند از آب شیرین کن استفاده می‌کنند. اما برای بدست آوردن نتیجه بهتر در گلخانه‌ها بهتر است سیستم تصفیه آب مغناطیسی را در کنار سیستم آب شیرین کن اسمز معکوس آر او نیز نصب کنیم. اینگومه شاهد رشد و سود دهی بیشتر از تولیدات خود خواهیم بود.


نتیجه‌گیری مضرات آب مغناطیسی

در مقدمه این مقاله از بازرگانی اسپوتا اشاره کردیم که چیزی تحت عنوان مضرات آب مغناطیسی وجود ندارد؛ اما مسلماً فواید و خواص آب مغناطیسی برایتان مبرهن و آشکار است.

سیستم تصفیه آب مغناطیسی آب را از یک میدان مغناطیسی عبور می‌دهد. البته قابل ذکر است میدان مغناطیسی بر روی آب راکد تاثیری ندارد و آب می‌بایست جریان داشته باشد. آب پس از رد شدن از میدان مغناطیسی خواص خود را تغییر می‌دهد.

یعنی یون هیدروکسیل آب افزایش یافته و آب قلیایی‌تر می‌شود. در صورت اسیدی بودن میزان اسیدیته آن کاهش چشمگیری می‌یابد. در نتیجه آب بسیار مطلوب و آشامیدنی را خواهیم داشت.

با توجه به عملکرد این سیستم که بر روی سختی آب اثر ندارد بهتر است بجای واژه سختی گیر از آن به عنوان ضد رسوب یاد کنیم. چه در صنعت کشاورزی چه برای تهیه آب آشامیدنی گزیده‌تر است از این سیستم در کنار آب شیرین کن اسمز معکوس و یا سختی‌گیر بهره برد و بازدهی بیشتر و مطلوب‌تر را بدست آورد.

 

4.8/5 - (18 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *