مقالات کربن فعال, مقالات مواد تصفیه آب

کاربردهای زغال فعال در سلامت و زیبایی

کاربرد زغال فعال در سلامت و زیبایی

زغال، پودری سیاه‌رنگ، بدون بو و بدون افزودنی است که از زمان‌های دور تاکنون برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شده است. امروزه خواص زغال فعال در درمان بسیاری از موارد مانند اوردوز داروها و یا کاربرد به‌عنوان ضد مسمومیت اضطراری در صنعت پزشکی به اثبات رسیده است.

در مقاله‌ی کاربردهای زغال فعال در سلامت و زیبایی با مفهوم، فواید و کاربردهای زغال فعال بیشتر آشنا می‌شویم. شما می‌توانید برای خرید زغال فعال به سایت بازرگانی اسپوتا مراجعه نموده و این پودر ارزشمند را برای خود تهیه کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.

زغال فعال چیست؟

زغال فعال همان‌طور که از نامش پیداست، زغالی است که فعال‌شده است. این پودر تحت دمای بسیار بالا به درجه‌ی خلوص بالایی می‌رسد و ساختار خالص‌تری پیدا می‌کند. این به این معنی است که زغال فعال به‌عنوان ماده‌ای پر منفذ می‌تواند مواد سمی زیادی را جذب نماید. خرید زغال فعال به راحتی امکان پذیر است.

یکی از دلایلی ک باعث شده است خرید زغال فعال امروزه در سلامت پوست و زیبایی محبوب شود توانایی آن در جذب مواد هست.

این پودر سیاه‌رنگ قدرت بالایی در چسبیدن به مواد ریز و مزاحم که در منافذ پوست جمع می‌شود و باعث ایجاد کثیفی و تجمع مواد شیمیایی می‌شود را دارد. چراکه از ترکیب موادی مانند پوست نارگیل، فیبر گیاهان، چوب و زغال ساخته‌شده که ترکیبی بدون ضرر برای پوست است. خرید زغال فعال پودری بی‌ضرر برای استفاده در بیماران مسموم شده در بیمارستان نیز هست.

شما می‌توانید پودر زغال فعال را در بسیاری از مواد بلعیدنی مانند غذاها، آشامیدنی‌ها و خمیردندان‌ها پیدا کنید بنابراین، استفاده از زغال فعال در خرید یا در روتین روزانه‌ی مراقبت از پوست شما امری طبیعی و سالم محسوب میشود.

استفاده از زغال فعال برای سلامتی

قبل از اینکه مردم به تست این پودر روی پوست خود شروع کنند، باور کنید یا نه آن‌ها پودر زغال فعال را می‌بلعیدند. اگرچه هنوز مدرکی دال بر اینکه زغال فعال چگونه بر روی سلامتی ساختار داخلی بدن تأثیر می‌گذارد هنوز موجود نیست، قرن‌ها پیش، مردم آن را می‌خوردند تا از مسمومیت غذایی نجات پیدا کنند.

حالا، خرید زغال فعال تبدیل به یک مد در حال رشد شده است که در برخی از مواد سم‌زدا استفاده می‌شود. همچنین ترکیب زغال فعال با لیموناد یا نوشیدنی‌های سم‌زدا نیز طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. شما می‌توانید آن را در بسیاری از قفسه‌ای فروش مواد غذایی در فروشگاه‌ها ببینید یا برای خرید زغال فعال به این وب‌سایت مراجعه کنید.

درمانی طبیعی در بیمارستان‌ها

امروزه، زغال فعال به‌عنوان درمانی طبیعی در حرفه‌ی پزشکی سراسر جهان شناخته‌شده که برای پاک‌سازی یا درمان مسمومیت از بیماران اوردوز کرده استفاده می‌شود. این پودر به مواد موجود در معده می‌چسبد و از ترکیب شدن آن‌ها با خون یا سیستم عصبی جلوگیری می‌کند. برای خرید زغال فعال به این وب‌سایت مراجعه کنید.

نکته مهم این است که در مسمومیت خانگی و یا مسمومیت ناشی از غذا، از این پودر استفاده نکنید و برای درمان به دکتر مراجعه نمایید. بهترین کاربرد زغال فعال روی پوست شماست نه به‌عنوان درمانی در آزمایشگاه خانگی‌تان.

اگرچه سم‌زدایی خصیصه‌ی اصلی و مؤثر زغال فعال در سلامتی است اما همچنان دلایل نامحسوس دیگری برای استفاده از این پودر وجود دارد که به دنبال کشف آن هستند.

سم‌زدایی ملایم برای بدن

سم‌زدایی اضطراری تنها دلیلی نیست که مردم به پودر زغال فعال به خاطر خاصیت سم‌زدایی آن پناه می‌آورند، بلکه برخی ادعا می‌کنند که مصرف مقادیر کمی از پودر زغال فعال می‌تواند بدن را از مواد سمی ناشی از مصرف روزانه‌ی غذاهای ناسالم پاک‌سازی نماید. در این خصوص ما هیچ توصیه‌ای نمی‌کنیم و همچنین هنوز هیچ تحقیقاتی راجع به خاصیت پاک‌سازی زغال فعال انجام‌نشده است.

اما افراد زیادی با تهیه زغال فعال، آن را امتحان کرده و از فواید آن بهره برده‌اند و همچنان سعی بر گسترش آگاهی در مورد مزایای استفاده از پودر زغال فعال دارند.

پودر زغال فعال می‌تواند خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ داشته باشد

ازآنجایی‌که این پودر خیلی جذب‌کننده و پر منفذ است، پودر زغال فعال همچنان خواص آنتی باکتریالی و ضد قارچی خود را دارا است. برخی از محصولات برای درمان قارچ پا، بوی بدن، جوش و…ساخته‌شده‌اند که با بسیاری از دئودورانت های موجود در بازار ترکیب‌شده‌اند.

جذب ملایم سم و پلاک برای حفظ بهداشت دهان

قدرت چسبیدن و حذف مواد سمی و شیمیایی، پودر زغال فعال را به ترکیبی در حال محبوب شدن بین مواد دندان‌پزشکی تبدیل کرده است. بسیاری از مردم این پودر را در روتین روزانه سلامت دندان‌های خود قرار داده‌اند. چه با خمیردندان یا مسواک ساخته‌شده با خرید زغال فعال دندان‌های خود را بشویید یا دهان خود را با پودر زغال فعال قرقره کنید، برخی ادعا می‌کنند که این پودر به‌مرورزمان دندان‌های شمارا سفید خواهد کرد.

چرا از پودر زغال فعال در سلامت پوست استفاده کنیم؟

اگر ترکیبات این پودر می‌تواند مواد سمی را بدن پاک‌سازی کند یا با قارچ پا مبارزه کند و به‌سلامت دندان‌ها کمک نماید، پس‌ خرید زغال فعال حتماً می‌تواند برای پوست شما نیز فایده داشته باشد. جواب مشابه بوده و خیلی سورپرایز کننده نیست.

بیشترین خاصیت پودر زغال فعال در سلامت پوست، حذف کثیفی‌هایی است که ما نمی‌خواهیم روی پوست خود داشته باشیم. در زیر به 3 مورد از کاربردهای زغال فعال در سلامت و زیبایی پوست پرداخته‌ایم:

1. حذف ناخالصی‌ها

پودر زغال فعال کلید اصلی شماست وقتی شما می‌خواهید یک پاک‌کننده‌ی عمیق برای پاک‌سازی عمیق پوست خود داشته باشید. اگر شما می‌خواهید که از بسیاری از محصولات آرایشی زیادی در طول روز استفاده کنید برخی ذرات ریز می‌توانند در منافذ پوست شما پدیدار شده و باعث ایجاد لک و جوش و کثیفی روی صورت شما شوند.

استفاده از پاک‌کننده‌ی اسکرابی با پودر زغال فعال بهترین روش مقابله با این ناخالصی‌ها بر روی پوست هست؛ اما اگر پوست شما خیلی خشک و حساس است از اسکراب به‌عنوان پاک‌کننده‌ای هفتگی برای پوست خود استفاده کنید.

افرادی باپوست چرب یا مختلط می‌توانند از فواید اسکراب زغال فعال به‌صورت روزانه بهره‌مند شوند.

2. حذف چربی و روغن اضافی از روی پوست

افرادی باپوست چرب اغلب به محصولات حاوی پدر زغال فعال علاقه نشان داده‌اند و ادعا می‌کنند که این پودر توانایی زیادی در جذب چربی اضافی از روی پوست دارد.

درحالی‌که یک تونر شوینده روزانه می‌تواند سطح پوست را تمیز کند، پودر زغال فعال به عمق منافذ پوست نفوذ کرده و خرید زغال فعال می‌تواند چربی‌های اضافه را به خود جذب نماید.

خاصیت جذب‌کنندگی فوق‌العاده‌ی این پودر مدیون گستردگی سطح داخلی پودر زغال است. وقتی شما به این پودر زیر میکروسکوپ نگاه می‌کنید، قیمت‌های پودر زغال فعال مانند اسفنج‌هایی کوچک به نظر می‌رسد که به کمک اسکراب یا تونر پاک‌کننده‌ی پوست به داخل آن نفوذ کرده و پاک‌سازی جادویی خود را روی پوست شما انجام می‌دهد.

3. کاهش منافذ سرسیاه پوست

همان‌طور که حدس زدید، پوست تمیز یعنی کمتر بودن منافذ سرسیاه. منافذ سرسیاه در اصل همان فولیکول‌های کوچک مو بر روی پوست هستند که با خاک و کثیفی، محصولات حاوی روغن‌های چرب یا چربی پوست بدن ترکیب‌شده که به آن سبوم گفته می‌شود.

هرکسی که منافذ سرسیاه پوست درگیر باشد این را می‌داند که چقدر پاک کردن و راحت شدن از شر این مواد می‌تواند آزاردهنده و سخت باشد. حتی وقتی پاک می‌شوند هم دوباره بعد از مدتی برمی‌گردند و پوست صورت را خاکی و کثیف نشان می‌دهند.

برای حل این مشکل می‌توانید اقدام به تهیه زغال فعال نمایید. پودر زغال فعال به عمق پوست نفوذ کرده و این جوش‌های سرسیاه را به‌راحتی تمیز خواهد کرد و همان‌طور که این پودر برای پاک‌سازی پوست استفاده می‌شود، از تشکیل دوباره‌ی جوش‌های سرسیاه و بدتر شدن پوست نیز جلوگیری می کند.

4.8/5 - (10 امتیاز)

4 دیدگاه در “کاربردهای زغال فعال در سلامت و زیبایی

  1. آواتار لادن سرور لادن سرور گفت:

    خیلی ممنون از این مقاله خیلی جالب بود. از کربن اکتیو ماسک خانگی هم میشود درست کرد یا فقط حاضری امکان استفاده دارد.

    1. بله قابل استفاده در منزل هست.

  2. آواتار پانته‌آ مهدوی پانته‌آ مهدوی گفت:

    از چه نوعی برای ماسک استفاده می کنند؟

    1. سلام از نوع پودری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *