مقالات آنتی اسکالانت, مقالات مواد تصفیه آب

مضرات آنتی اسکالانت نامرغوب

فیلتر ممبران خراب از مضرات آنتی اسکالانت نامرغوب

مضرات آنتی اسکالانت نامرغوب (Anti-scalant)

آنتی اسکالانت Anti-scalant ماده شیمیایی مضرر برای بدن انسان است که در این مقاله به بررسی مضرات آنتی اسکالانت نامرغوب می پردازیم. استفاده از آنتی اسکالانت نامرغوب دارای مضراتی است. نوع  نامرغوب سبب گرفتگی شکاف‌ها و منافذ فیلتر ممبران می‌شود. 

پس بهتر است در زمان خرید آنتی اسکالانت ها به کیفیت آن توجه کنیم تا قیمت این محصول چرا که… 

آنتی اسکالانت به موجب افزایش طول عمر دستگاه های تصفیه آب صنعتی یا همان RO بسیار مهم و حیاتی می باشد.

آنتی اسکالانت به موجب افزایش طول عمر دستگاه های تصفیه آب صنعتی یا همان RO بسیار مهم و حیاتی می باشد.

آنتی اسکالانت به موجب افزایش طول عمر دستگاه های تصفیه آب صنعتی یا همان RO بسیار مهم و حیاتی می باشد.

زمانی که دستگاه های اسمز معکوس شروع به تصفیه آب های مختلف و شیرین سازی آن های می نمایند ، مواد آلی و معدنی موجود در آب های آزاد در این دستگاه های ته نشین شده و در نتیجه پس از گذشت زمان شاهد کاهش راندمان دستگاه تصفیه آب و یا حتی از کار افتادن آن خواهیم بود.

برای مطالعه در زمینه استفاده از آنتی اسکالانت در دستگاه اسمز معکوس کلیک کنید

مضرات استفاده از آنتی اسکالانت نامرغوب

به دلیل بالا بودن هزینه های نگهداری دستگاه های تصفیه آب و تعویض فیلتر های ممبران آن ، اکثر شرکت های سعی دارند تا این هزینه های سرسام آور را از طریق آنتی اسکالانت های نامرغوب و بی کیفیت جبران سازند.

از این رو برخی شرکت ها نیز برای به دست آوردن درآمد بیشتر و ساده تر ، آنتی اسکالانت هایی بی کیفیت را وارد بازار می نمایند و گاها به قیمت اصل به فروش‌می‌رسانند. لازم به ذکر می باشد که استفاده از این آنتی اسکالانت ها به شدت در طول عمر دستگاه های تصفیه آب صنعتی یا اسمز معکوس تاثیر داشته و شاید با استفاده مداوم از این آنتی اسکالانت های بی کیفیت عمر دستگاه های RO تا نصف هم کاهش یابد.

دلیل این موضوع هم بسیار ساده می باشد: زمانی که شما از آنتی اسکالانت های نامرغوب برای تصفیه آب های خود استفاده می نمایید، یون ها ، مواد آلی و معدنی موجود در آب های آزاد که در فیلتر های ممبران رسوب می نمایند ، به خوبی رسوب زدایی نمی شوند و در نتیجه این مواد فیلتر های دستگاه RO را به سختی درگیر کرده و در زمان های کمتری می بایست دفعات تعویض فیلتر ممبران را افزایش دهید.

مضرات آنتی اسکالانت نامرغوب

استفاده از آنتی اسکالانت نامرغوب دارای مضراتی است.

  • نوع  نامرغوب سبب گرفتگی شکاف‌ها و منافذ فیلتر ممبران می‌شود. به همین دلیل تجمع رسوب و گرفتگی روزن‌ها میزان دبی آب خروجی را می‌کاهند. 
  • استفاده از محلول نامرغوب موجب می‌شود ممبران‌ها بصورت مکرر نیازمند شستشو شوند. شستشوی ممبران خود یک عامل برای افت عمر مفید فیلتر به‌شمار می‌آید.
  • آنتی اسکالانت نامرغوب معضل دیگری نیز به همراه دارد. مشکل افزایش حجم پساب ارتباط مستقیم با کیفیت آنتی اسکالانت دارد.
  • از مضرات دیگر محلول بی‌کیفیت در ارتباط با گذر جریان آب است. آب برای گذر از فیلتر ممبران حاحتمند نیرو و قوه فشار بیشتری است. این مسئله سبب می‌شود پمپ دستگاه برای کارآیی بهتر با آمپر بالاتری کار کند. کار کردن سیستم با آمپر بیشتر آسیب و استهلاک دستگاه تصفیه را به همراه دارد.
  • در حالت کلی آنتی اسکالانت‌ها به سبب ویژگی اسیدی قابلیت ایجاد خوردگی را دارند. البته مقاومت دستگاه نیز در ارتباط با این معضل دخیل است. اگر دستگاه تصفیه آب از جنس و متریال مرغوب ساخته شده و تمامی آیتم‌های استاندارد در ساخت آن در نظر گرفته شود به ندرت اجزای سیستم دچار عارضه خوردگی می‌شوند.

تعویض این فیلتر ها به خودی خود بسیار هزینه بر می باشد و البته از کار افتادن زود به زود فیلتر های ممبران نیز در عمر کلی دستگاه تاثیر گذار خواهد بود.

مقایسه میزان استفاده از آنتی اسکالانت های با کیفیت و بی کیفیت

قطع به یقین همه به این موضوع آگاه هستند که همیشه محصول با کیفیت عمر طولانی تری دارد. از این رو مصرف آنتی اسکالانت نامرغوب در مقایسه با محصول با کیفیت آن یکسان نمی باشد و شاید تا دو برابر در استفاده از دوز های آن ها متفاوت باشد.

یعنی در تصفیه آبی با PH ، سختی و… معیین اگر مثلا از 2 میلی گرم آنتی اسکالانت مرغوب استفاده شود ، از نوع با کیفیت آن می بایست 4 میلی گرم استفاده نمود. پس این خود نیز هزینه ای می باشد که در هنگام خرید آنتی اسکالانت بی کیفیت باید دقت نمود.

شاید در نگاه اول خرید محصول بی کیفیت کم هزینه تر می باشد و لی اگر کمی نگاه درو برد تر داشته باشیم متوجه خواهیم شد که به هیچ وجه این مسئله درست نمی باشد. اگر عواقب ناشی از استفاده جنس نامرغوب را نیز حساب کرده و بر روی هزینه ی خریداری محصولات نامرغوب آوریم متوجه خواهیم شد که در نهایت قیمت بیشتری بابت جنس بد پرداخت نموده ایم.

آنتی اسکالانت avista

آنتی اسکالانت آویستا (avista)


یکی از برند های معتبر برای خرید آنتی اسکالانت مرغوب ، برند avista  می باشد. این نوع از آنتی اسکالانت برای تصفیه آب شور دریا ها و قابل استفاده نمودن آن بسیار کاربردی می باشد. با تزریق دز مشخصی از این نوع آنتی اسکالانت به دستگاه های تصفیه آب ، که این دوز بر اساس معیار های خاصی مانند ( دبی آب ورودی ، میزان سختی آب ، PH ، املاح موجود و… ) تعیین می شود.

در هنگام اضافه کردن آنتی اسکالانت آویستا به RO می بایست دقت فراوانی صورت‌گیرد تا در نتیجه راندمان دستگاه بالا تر رفته و آب با کیفیت تری حاصل‌شود.

در زمان استفاده از آنتی اسکالانت ها بهتر از موارد ایمنی به بهترین شکل ممکن رعایت شود تا از بروز مشکلات و خسارات جانی و مالی حدالامکان جلوگیری شود.

شرکت تولیدی بازرگانی اسپوتا از وارد کننده های این محصول به ایران می باشد. همانطور که گفته‌شد برای تهیه آنتی اسکالانت مرغوب از برند های معتبر و شرکت های معروف خریداری نمایید.

مجموعه اسپوتا یکی از شرکت های معتبر در این زمینه می باشد که آنتی اسکالانت های مرغوب و درجه یک را با برند های معروف به فروش می رساند.

آنتی اسکالانت Flocon260

آنتی اسکالانت فلوکن 260 ( Flocon260 )(


از دیگر برند های مطرح در زمینه تولید آنتی اسکالانت ، برند Flocon260 می باشد. این نوع برند دارای استاندارد های جهانی ANSI/NSF می باشد که نشان از مرغوبیت این محصول است. فلوکون 260 برای استفاده در دستگاه های RO بسیار مناسب می باشد و تولید آب با کیفیت از نتایج استفاده از این محصول است.

به دلیل کمبود آب های شیرین و قابل‌شرب برای انسان ، استفاده‌از دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی برای تولید این نوع آب ها بسیار مهم و حیاتی شده‌است. از این رو نیز استفاده از مواد و تجهیزات جانبی این دستگاه ها اجتناب ناپذیر می باشد. افرادی که در کارگاه های تولید آب‌تصفیه‌شده فعالیت می‌نمایند می‌بایست پروتکل‌های ایمنی را به خوبی رعایت نمایند تا از بروز خسارات جانی جلوگیری شود.

در ادامه به برخی از خطرات و مضرات آنتی اسکالانت نامرغوب و استفاده از مواد شیمیایی مشابه می پردازیم.

خطرات آنتی اسکالانت برای بدن

آنتی اسکالانت نوعی ماده شیمیایی می باشد که مانند اکثر مواد دیگر برای بدن انسان مضر است. اگر این ماده با پوست تماس‌داشته‌باشد موجب التهابات و سوختگی می شود که بهتر است پس از تماس آن با پوست فوران محل تماس را با آب و صابون بشویید و در موارد اضطراری به اورژانس مراجعه نمایید.

از استنشاق مستقیم این ماده به شدت بپرهیزید زیرا که موجب تحریک سیستم تنفسی بدن شده و عواقب ناگواری را در پی خواهد داشت. در هنگام‌مواجه‌با این مشکل سریعا شخص مورد نظر را به فضای آزاد برده و اجازه دهید تا نفسی تازه نماید و در صورت امکان به بیمارستان مراجعه فرمایید.

از نگاه مستقیم به این ماده بپرهیزید. زیرا که همان گاز های سمی تولید شده توسط آنتی اسکالانت ها برای چشم و سیستم بینایی به شدت خطرناک می باشد. پس احتمال از دست دادن بینایی در هنگام تماس مستقیم گاز های این ماده با چشم ، بالا می باشد.

در زمان حمل و نقل این محصول نیز باید بیشتر از مواقع دیگر موارد ایمنی رعایت شود و از بسته بندی هایی مطمئن برای این کار استفاده نمود.

موارد ایمنی که هنگام کار با آنتی اسکالانت باید رعایت نمود:

  •  استفاده از دستکش های مخصوص و ضد اسید برای جلوگیری از تماس مستقیم آنتی اسکالانت با پوست دست
  • استفاده از ماسک های مخصوص فیلتر دارد و آلاینده های مواد آلی و معدنی برای جلوگیری از ورود این گاز ها یه بدن
  • استفاده از لباس های ضد اسید برای جلوگیری از تماس مستقیم آنتی اسکالانت با پوست در هنگام بروز مشکل در جا به جایی
  • استفاده از عینک های ایمنی و مخصوص برای جلوگیری از تماس کاز ها و خود آنتی اسکالانت با چشم
  • استفاده از چکمه های ضد اسید برای ایمنی هر چه بیشتر و جلوگیری از تماس این ماده با قسمت های پایینی بدن

مواردی که در بالا به آن ها اشاره نمودیم برای حفظ جان و سلامی شما لازم و ضروری می باشد. بهتر است هیچ کدام از آن ها پشت گوش انداخته نشود تا پشیمانی عاقبت کارتان نباشد.

جمع بندی

راه اندازی و ساخت دستگاه های تصفیه آب صنعتی بسیار هزینه بر می باشد پس چرا باید از مواد و محصولات نامرغوبی استفاده کنیم تا عمر این دستگاه ها و لوازم جانبی آن ها را به خطر بی اندازیم؟!

استفاده از آنتی اسکالانت های نامرغوب دقیقاً همان کاری است که باعث کاهش عمر دستگاه های تصفیه آب و فیلتر ممبران آن می شود.

لازم‌ به‌ ذکر می‌باشد که در‌ هنگام استفاده از این مواد پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی را به‌ بهترین شکل‌ ممکن رعایت نمایید تا از بروز مشکلات‌ احتمالی جلوگیری‌ شود.

مضررات آنتی اسکالات نامرغوب چیست؟

استفاده از آنتی اسکالانت نامرغوب دارای مضراتی است. نوع  نامرغوب سبب گرفتگی شکاف‌ها و منافذ فیلتر ممبران می‌شود. به همین دلیل تجمع رسوب و گرفتگی روزن‌ها میزان دبی آب خروجی را می‌کاهند. علاوه بر مورد ذکر شده استفاده از محلول نامرغوب موجب می‌شود ممبران‌ها بصورت مکرر نیازمند شستشو شوند. شستشوی ممبران خود یک عامل برای افت عمر مفید فیلتر به‌شمار می‌آید.

بهترین شرکت ارائه دهنده آنتی اسکالات مرغوب کدام است؟

شرکت تولیدی بازرگانی اسپوتا یکی از مجموعه های معتبر و با تجربه چندین ساله در زمینه واردات آنتی اسکالانت مرغوب می‌باشد. می توانید جهت سفارش و یا خرید این محصول با شماره تلفن های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

4.8/5 - (18 امتیاز)

2 دیدگاه در “مضرات آنتی اسکالانت نامرغوب

  1. آواتار افسانه پاکدل افسانه پاکدل گفت:

    آنتی اسکالانت ضرری برای تجهیزات دستگاه نداره؟

    1. خیر آنتی اسکالانتها سازگار با سیستم و فیلتر ممبران طراحی میشوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *