فیلتر ممبران, مقالات تجهیزات تصفیه آب

تعویض فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب خانگی

آموزش عیب یابی و تعویض فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب خانگی

آموزش عیب یابی و تعویض فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب خانگی از موارد مهمی می باشد که لازم است تا افرادی که با این دستگاه سر و کار دارند با آن آشنا باشند و بدانند در مواقع مختلف لازم است چه کارهایی را انجام دهند.

فیلتر ممبران از اصلی ترین اجزاء دستگاه تصفیه آب به شمار می آید که وظایفی از جمله سبک سازی و به عبارتی تصفیه و خالص کردن آب را بر عهده دارد.

دقت نمایید که فیلتر باکیفیت می تواند خروجی آب باکیفیت تری را برای شما به همراه داشته باشد و این برند از فیلتر نیز دقت بالایی دارا است.


زمان تعویض فیلتر ممبران

همانطور که می دانید هر نوع فیلتری را لازم است در زمان مشخصی مورد تعویض قرار داد تا بتوان کارایی مناسب آن را برای خود به همراه داشت. بنابراین برخی از افراد که در زمان مناسب تعویض فیلتر نسبت به انجام آن عمل اقدامی نمی‌کنند و در این مقاله متوجه می شوند که عمل خودشان موجب می گردد تا خروجی آب بی کیفیت تری داشته باشند.

فیلترهای ممبران دارای طول عمر متفاوتی هستند و این زمان به موارد گوناگونی بستگی دارد که از مهم ترین آن ها می توانیم گزینه های ذیل را نام ببریم:

  1. بر اساس میزان مصرفی که هر فردی از آن دستگاه تصفیه آب دارد.
  2. با توجه به نوع کیفیت آبی که وارد دستگاه تصفیه می شود.
  3. با توجه به عملکرد دستگاه و میزان کیفیتی که فیلترهای پیش تصفیه دارا می باشند.
  4. نوع ساخت فیلتر و کیفیتی که دارا می باشد هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

در عین حال موارد دیگری هم هستند که در نهایت می توانند عاملی در تعویض فیلتر به شمار آیند و زمان تعویض فیلتر را کم و یا زیاد نمایند.

در صورتی که استفاده مرتبط با خانه باشد و آب ورودی به آن از کیفیت نرمالی برخوردار است، می توانیم برای فیلترهای ممبران، طول عمر دو ساله را در نظر بگیریم که در صورت دارا بودن شرایطی که در بالا اشاره نمودیم، این زمان کم و زیاد خواهد شد.

با توجه به کیفیت بالایی که این فیلتر دارد، نمی توان طول عمر خاصی را برای آن بیان نمود و باید دید که تا چه زمانی می تواند پاسخگوی نیاز مشتری باشد و همان کیفیت خروجی آب را دارا است که شاید این زمان حتی تا 10 سال هم برسد.


تست کردن فیلتر ممبران

دستگاه تصفیه آبی که از آن استفاده می نمایید، سه نوع شیر دارد که عبارت است از شیر میکس، شیر مخزن و شیر برداشت.

برای این که بتوانید فیلتر ممبران را مورد تست قرار دهید، لازم است ابتدا شیر مخزن و همینطور شیر میکس را به صورت کامل ببندید.

در عین حال، شیر برداشت را باز نمایید که در واقع همان شیری است که بر روی سینک شما قرار داده اند، در صورت انجام این کار مشاهده می نمایید که دستگاه کار خود را آغاز می کند و آب را تصفیه و از آن شیر خارج می نماید.

پس از انجام این کار نیاز است که مدتی صبر کنید تا آب های قبلی خارج شوند و سپس آب تصفیه شده را مورد تست قرار دهید و امکان استفاده از دستگاه سختی سنج هم وجود دارد و کار شما را راحت تر خواهد کرد.

در صورتی که سختی آبی که از دستگاه تصفیه خارج می شود، زیر 100  باشد، امکان استفاده از فیلتر همچنان وجود دارد و اگر سختی آب را بالاتر از عدد 100 به دست آوردید، لازم است تا آن را تعویض نمایید.

در صورت عدم دارا بودن سختی سنج هم می توانید به صورت چشمی این بررسی را انجام دهید و آب خروجی باید به صورت باریکه باشد اگر قطره ای و یا بیشتر باشد، به وجود مشکلی در فیلتر شک کنید و نسبت به تعویض آن اقدامی داشته باشید.

در غیر این صورت می توانید، شیر میکس را ببندید و شیر مخزن را باز نمایید، در این حالت چند روز به استفاده از آب بپردازید، اگر درون کتری و سماور رسوبی را مشاهده نمودید و یا طعم آب مناسب نبود، اقدامات لازم را در جهت تعویض فیلتر ممبران به کار ببندید زیرا لازم است بدانید که زمان تعویض فیلترها فرا رسیده است و بهترین زمان برای انجام آن می باشد.


علت خراب شدن فیلتر ممبران چیست؟

پیش تر در همین مقاله برای شما بیان نمودیم که عمر مفید فیلتر ممبران به مدت دو سال می باشد حال اگر شرایطی به وجود آمد که کمتر از این مدت زمان، فیلتر مورد نظر دچار مشکل و خرابی شد، لازم است تا به بررسی علت آن بپردازید.

زیرا ممکن است که اگر این مشکل را بررسی ننمایید، فیلتر جدیدی هم که مورد نصب قرار می دهید، دچار همین مشکل شود.

به طور کلی پیشنهاد ما به شما این است که حتی در صورت عملکرد مناسب فیلتر در مدت زمانی بیشتر از دو سال هم، شما در زمان مشخصی نسبت به سنجش عملکرد فیلتر اقدام نمایید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن دریافت کنید.

بنابراین موارد بسیاری هستند که می توانند عاملی در خرابی فیلتر ممبران مورد نظر شما باشند و باید به صورت دقیق این گزینه ها بررسی شوند تا نوع آبی که از دستگاه تصفیه دریافت می نمایید، همان کیفیتی که مورد نظر است را داشته باشد.

در صورت عدم توانایی در تست کردن فیلتر ممبران به هر علتی، می توانید از کارشناس آن کمک بگیرید و این مورد به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه و خروجی آب را برای خود داشته باشید.

نحوه قرار دادن فیلتر ممبران در هوزینگ

در صورت بررسی هوزینگ فیلتر ممبران متوجه این موضوع می شوید که برای آن نیز یک ورودی و دو خروجی تعبیه شده است.

خروجی هایی که برای آن در نظر گرفته شده است، هریک وظایف خاص خود را دارا است و یک خروجی جهت آبی که تصفیه شده است، قرار دارد و خروجی دیگر در واقع آب دور ریز شده ای می باشد که بایستی به فاضلاب وارد شود.

برخی مواقع شاهد این هستیم که افراد در تشخیص این دو خروجی دچار مشکلاتی می شوند و توانایی تشخیص این دو خروجی را از یکدیگر ندارند.

توجه داشته باشید که خروجی که به مرکز هوزینگ مورد نظر ما نزدیک تر است، آب تصفیه شده ای که ما به دنبال آن هستیم را به ما تحویل می دهد و این همان آب خالصی است که به دنیال آن بوده ایم. در عین حال می توان خروجی دیگری را مشاهده نمایید که از مرکز هوزینگ دورتر است و آن آب، همانی است که باید دور ریخته شود.

برای دارا بودن اطلاعات بیشتر در این حوزه باید بدانید که حجم آبی که قرار است دور ریز شود از آن آبی که تصفیه شده و در اختیار ما می باشد، بیشتر است و دانستن این موارد به شما کمک خواهد کرد تا خروجی ها را راحت تر شناسایی کنید.

برای این که بتوانید فیلتر را در هوزینگ قرار دهید، دقت کنید که سمت قرار گرفتن اورینگ روی لوله را در قسمت انتهایی و درون هوزینگ قرار دهید و آن واشر بزرگی که به رنگ مشکی می باشد را به سمت درب بیرونی آن قرار داده و به این ترتیب، نصب فیلتر به درستی صورت می گیرد.


باز کردن درب هوزینگ فیلتر ممبران

با توجه به این که تعویض فیلتر ممبران با باز کردن درب هوزینگ اتفاق می افتد، ممکن است در هنگام باز کردن این درب با مشکلی روبرو شوید. باز کردن درب هوزینگ نیاز به وجود یک آچار مخصوص دارد که بایستی آن را تهیه نمایید.

درب هوزینگ به این صورت می باشد که کمی حالت سخت و سفت دارد و لازم است تا فردی نسبت به باز نمودن آن اقدام کند که زور بیشتری دارد البته استفاده از آچار مخصوص تا حدودی نیاز به زور بیشتر را رفع می نماید.

برای این که با آچار مخصوص بتوانید درب هوزینگ باز کنید، لازم است تا آن را به سمت چپ بچرخانید و برای بستن هم عملیات چرخاندن درب باید به سمت راست صورت بگیرد.

توجه به تمامی نکاتی که بیان می نماییم، می تواند به شما کمک کند تا راحت تر عملیات تعویض فیلتر را انجام دهید و به این ترتیب، دیگر نیازی به تماس با کارشناس و متخصص آن نداشته باشید.

آموزش تعویض فیلتر ممبران

آموزش عیب یابی و تعویض فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب خانگی از نظر برخی از افراد کاری راحت و شاید از نظر برخی دیگر، کارسختی باشد و لازم باشد تا برای انجام آن، به صورت عملی چیزی را تجربه نمایند.

البته به یاد داشته باشید که تعویض فیلتر ممبران در مقایسه با سایر انواع فیلتر کمی دشوارتر خواهد بود و لازم است تا در هنگام تعویض وقت کافی داشته باشید و آن را با عجله انجام ندهید تا نتیجه مورد نظر خود را دریافت نمایید.

در صورتی که تمامی عملیات و مرحله ها را یک به یک و با تمرکز انجام دهید، هیچ گونه مشکلی در کار برای شما وجود نخواهد داشت و دفعات بعدی که قصد تعویض فیلتر را دارید، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید و نیازی به حضور هیچکسی نخواهید داشت.

نکته مهم این است که تمامی اتصالات بایستی به درستی باز و بسته شوند تا بتوان به خوبی هم از آن دستگاه استفاده لازم را داشت.

آموزش تعویض فیلتر ممبران به افراد کمک می کند تا تمامی مراحل را با شرایط خاص خود دستگاه انجام دهند و هیچ گونه خسارتی را نه به دستگاه وارد کنند و نه برای خود ضرری به وجود آید.

در صورت تمایل یک بار دیگر تمامی مراحل تعویض فیلتر را مجددا میتوانید بررسی نمایید و پس از تسلط کامل بر روی آن، نسبت به تعویض فیلتر ممبران خود اقدام نموده و با تمرکز بالا و در عین دارا بودن زمان کافی، عملیات تعویض را انجام دهید.

همچنین گروه بازرگانی اسپوتا با چندین سال سابقه درخشان در عرضه محصولات تصفیه آب و فاضلاب همراه با کادر مجرب آماده ارائه مشاوره در خصوص مشکلات یا سؤالات شما پس از مطالعه این مقاله می باشد کافیست با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

4.8/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *