مقالات کربن فعال, مقالات مواد تصفیه آب

کربن فعال از کجا بخریم؟

کربن فعال از کجا بخریم

از جمله مواردی که در خرید کربن فعال باید مد نظر قرار گیرد کیفیت محصول تولیدی این ماده پر مصرف و پر کاربرد است اما در نهایت این قیمت کربن فعال است که عامل انتخاب و خرید این محصول می شود.

درجه کیفی محصول شامل عوامل متعددی است. یکی از عوامل مهم برای اینکه بدانیم کربن فعال را از کجا بخریم، شاخص عدد یدی یا یدیک نامبر است.

عدد یدی میزان جذب کربن‌های فعال را مشخص می‌نماید. در این مقاله سعی کرده‌ایم به تمامی عوامل مهم و ضروری در خرید کربن اکتیو اشاره نماییم. از عوامل مهم و تاثیرگذار در تعیین اینکه “کربن فعال از کجا بخریم” را توضیح خواهیم داد.


10 عامل مهم و ضروری در تعیین “کربن فعال از کجا بخریم”

  • عامل کیفی

در وهله اول عدد یدی می‌بایست در نظر گرفته شود. یدیک نامبر محصول مرغوب بین نهصد الی هزار است.

  • میزان خاکستر

خاکستر موجود در کربن فعال باید کمتر از ده درصد باشد.

  • کاربد کربن اکتیو

به کاربرد کربن فعال باید توجه نمود که در جهت چه مصارفی استفاده می‌شود.

  • دانه بندی

باید دانه بندی زغال اکتیو را مد نظر قرار داد.

  • بسته بندی

نوع بسته بندی از جنبه‌های مهم خرید این محصول است. بسته بندی کربن باید ضد جذب رطوبت، مواد زاید و مواد شیمیایی باشد.

  • مجموعه‌های فروش محصول

خرید از شرکت‌های معتبر برای اطمینان از محصول با کیفیت از دیگر عوامل مهمی است که باید در نظر قرار داد.

  • خرید سهل و آسان

نحوه خرید کالا از امتیازات خرید محسوب می‌شود.

  • قیمت کالا

قیمت محصول از نکاتی است که هر خریداری آن را در نظر قرار می‌دهد.

  • ارسال محصول

نحوه ارسال کالا از امتیازات دیگر در خرید محصول محسوب می‌شود. مشتریان بازرگانی اسپوتا هرگز درگیر فرآیند ارسال کالا نبوده و نیستند. این مجموعه در بسته بندی‌های مطمئن محصولات را با کمترین هزینه در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

  • نحوه تحویل

تحویل سالم بسته یکی از آیتم‌های سفارش محصول است.

قصد داریم در ادامه مطلب پاره ایی توضیحات درباره ساختار ، دسته بندی و کاربرد کربن فعال ارائه دهیم تا با انواع و اشکال و قابلیت‌های آن‌ها جهت آشنایی برای خرید محصول برای خریدار نتیجه‌بخش باشد.


ساختار کربن فعال

کربن فعال از آذرکافت (پیرولیز) مواد کربنی همانند هسته و پوسته میوه‌ها، زغال سنگ و چوب تشکیل می‌شود. کربن سپس وارد پروسه فعال‌سازی می‌شود که طبق اصولی این مرحله به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود.

این سه فرآیند به ترتیب فعال‌سازی با دی اکسید کربن، فعال‌سازی شیمیایی و فعال‌سازی با بخار می‌باشد. بهترین فرآیند فعال‌سازی با سبک شیمیایی است اما روش مقرون به صرفه فال‌سازی با متد بخاری است.


انواع کربن اکتیو

زغال فعال، کربن فعال و یا کربن اکتیو در سه شکل متنوع به بازار عرضه می‌شود

  • نوع اول به کربن فعال پودری معروف است. از نافذترین و تواناترین گروه کربن فعال است.
    در ساخت و پرداخت فیلتر‌های کربنی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. از قدرت جذب بسیار بالایی برخوردار است.
    به سادگی قابلیت از بین بردن حجم چشمگیری از ناخالصی‌ها و الاینده‌ها را دارد.
    در فیلترهای کربنی ذرات کربن فعال با الحاق به یکدیگر واحد‌هایی را تشکیل می‌دهند.
    به علت وجود روزنه‌هایی بر روی سطوح کربن ناخالصی‌ها و آلاینده‌ها به آن‌ها متصل می‌شوند و فرآیند تصفیه شکل می‌گیرد.
    سایز کربن فعال پودری کمتر از یک میلی متر است. قطر متوسط آن‌ها مابین پانزده صدم الی بیست و پنج صدم میلی متر می‌باشد.
    سطح فعال بسیار بالایی دارد. به علت سایز ریز ذرات کربن فعال افت فشار محسوس و قابل توجهی ایجاد می‌کند.
  • زغال فعال گرانول نوع دوم از سه دسته یندی شکلی کربن اکتیو است.در مقیاس با کربن فعال پودری اندازه ذرات تا حدودی بزرگتر می‌باشد.به این دلیل سطح خارجی کوچکتر دارد. به سبب شتاب زیاد و بالا در نفوذ مایعات و گاز‌ها برای جذب بخار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
    ذرات فرم گرانولی مابین دو دهم الی 5 میلی متر است. این نوع زغال فعال توانایی کاربردی در تفکیک بخار، گاز، مواد فرار ومایعات دارد. همواره از کربن فعال گرانولی در انواع و اقسام مختلف تصفیه آب بهره برداری می‌شود.
    از زغال فعال گرانول علاوه بربو زدایی، تصفیه آب و جداسازی مواد در آبگیرهای اختلاط سریع نیز کاربرد دارد.
    زغال فعال گرانول در اندازه‌های ۲۰×۸، ۴۰×۲۰، ۳۰×۸ برای کارکرد در قسمت مصارف مایعات تقسیم بندی می‌شوند. اندازه‌های ۶×۴، ۸×۴، ۱۰×۴ برای کارکرد در قسمت مصارف بخار استفاده می‌شوند.
    پرطرفدارترین شکل کربن فعال در مصارف آبی، اندازه‌های ۳۰×۸ و ۴۰×۱۲ هستند. به سبب تشکیل بالانس سازگار بین مولفه‌های مساحت، اندازه و افت فشار این نوع کربن محبوب می‌باشد.
  • نوع سوم کربن فعال، به زغال فعال اکستروود، میله ایی، مدادی ، استوانه ایی و یا کبریتی شناخته می‌شود. کربن اکتیو میله ایی به شکل استوانه است. برای ساخت این مدل از کربن فعال، زغال فعال پودری را در یک پیوند دهنده به یکدیگر وصل کرده و در قالب استوانه جاساز می‌کنند. قطر کربن فعال میله ایی هشت دهم الی صد و سی میلی متر است. کربن فعال میله‌ایی امتیازاتی دارد از جمله دارا بودن افت فشار به میزان کم، قدرت جذب بالاتر و میزان غبار نسبتا کم. به‌طور کلی جهت جذب در مصارف گازی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در کنترل گاز خروجی در اتومبیل‌ها نیز مصرف گسترده ایی دارد.

زغال فعال و زغال آنتراسیت

نوع دیگری زغال در بازار موجود است که باید در پرسش “کربن فعال از کجا تهیه کنیم؟ ” می‌بایست در نظر گرفت که باکربن اکتیو اشتباه گرفته نشود. کربن فعال با آنتراسیت که خود نوعی زغال سنگ ویژه است تفاوت‌هایی دارد.

آنتراسیت نوعی سنگ دگرگون شده است اما کربن فعال زغالی بر پایه گیاه است.

آنتراسیت یا زغال سخت در اطراف آتشفشان‌ها، سنگ‌های آذرین یا قسمت‌های چین خورده کوه‌ها استخراج می‌شود. اما کربن فعال پس از طی فرآیندی معمولا شیمیایی یا بخاری و یا به همراه دی اکسید کربن تولید می‌شود. از امتیازات چشمگیر کربن فعال می‌توان به درجه جذب بالا، انفکاک و توانایی جذب گازها و مواد شیمایی اشاره کرد. از نظر عملکرد آن‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

در تصفیه آب می‌توان آنتراسیت یا زغال سخت را از نظر کارایی حد میانه سیلیس و کربن فعال دانست. در واقع آنتراسیت یا زغال طبیعی جهت از بین بردن تیرگی آب کاربرد دارد. کربن فعال پودری برای حذف کلر، بو، مزه و طعم آب استفاده می‌شود.


برندهای معروف و مرغوب در انتخاب کربن فعال:

برای خرید هر یک از برندهای زیر توصیه میکنیم ابتدا با کارشناسان بازرگانی اسپوتا یک مشاوره تلفنی داشته باشید و در نهایت بروزترین قیمت و خرید کربن فعال پودری جاکوبا یا محصولات دیگر مد نطر خود را جویا شوید.

کربن اکتیو جاکوبی (Jacobi)

یکی از تولیدکننده کنندگان کربن فعال است، برندی سوئدی است و جزو با مرغوبترین و باکیفیت‌ترین کربن اکتیوهای دنیا محسوب می‌شود.

کربن اکتیو جاکوبا (jacoba)

یکی از تولید کنندگان این نوع کربن در چین است. برندی معروف می‌باشد. و کربن اکتیو بر گرید پوسته نارگیل تولید می‌کند.

کربن فعال نوریت (Norit)

نوریت از تولید کننده‌های هلندی است. برندی بنام و معتبر و شناخته شده است. جزو با کیفیت‌ترین زغال اکتیوهای دنیا می‌باشد.


راهنمای خرید کربن فعال

کربن فعال امروزه یکی از مواد اساسی در زمینه تصفیه آب، هوا و تولیدات پزشکی مبدل گشته است.

کربن فعال علاوه بر مصارف تصفیه آب و کاربردهای جذب گاز در موارد دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که به هنگام خرید صد در صد باید در نظر گرفته شود. عرصه سلامتی‌ بهداشت و زیبایی در سال‌های اخیر به بازاری برای فروش محصولات کربنی مبدل گشته است.

هلدینگ بازرگانی اسپوتا پس از چندین سال فعالیت در زمینه فروش، تامین مواد اولیه و واردات و صادرات تبدیل به یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین شرکت ‌های بازرگانی در بازارهای رقابتی ایران شده است. همچنین فعالیت گسترده در زمینه تجارت داخلی و خارجی، محصولات مرغوب و با کیفیت این مجموعه را زبانزد خاص و عام کرده است.

بازرگانی اسپوتا با هدف گسترش خدمات ارزنده برای مشتریان اقدام به پاسخگویی تلفنی جهت پاسخگویی به پرسش‌های مشتریان نموده است. برای خرید محصول با قیمت مناسب و گرفتن پاسخ پرسش‌های خود با کارشناسان فروش بازرگانی اسپوتا تماس حاصل فرمایید.

در مقاله فوق الذکر به بازبینی، بررسی زغال فعال و عملکرد‌های گوناگون آن پرداختیم. امروزه این محصول جز اساسی‌ترین مصارف تولیدکنندگان محسوب می‌شود، پس امیدواریم که توانسته باشیم پاسخ این سؤال که کربن فعال از کجا بخریم را توانسته باشیم خدمتتان ارائه بدهیم.

در نهایت، پرسش‌های خود را در قسمت “ارسال دیدگاه” با ما مطرح کنید تا در اسرع وقت به وسیله کارشناسانمان پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

4.8/5 - (34 امتیاز)

4 دیدگاه در “کربن فعال از کجا بخریم؟

  1. آواتار مرقضی قلی پور مرقضی قلی پور گفت:

    فروش بصورت انبوه دارید؟

    1. سلام بله فروش بصورت عمده و انبوه در بازرگانی اسپوتا انجام میشود

  2. آواتار حسن نجفی حسن نجفی گفت:

    برای فیلتر کربنی نوع پودری بهتر است یا گرانولی؟

    1. سلام بستگی به نوع فیلتر دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *