مقالات تجهیزات تصفیه آب

خواص آب دیونیزه برای پوست

آب دیونیزه برای شستشوی پوست

یکی از پرکاربردترین قسمت ها از بین خواص آب دیونیزه برای پوست و مربوط به صنایع آرایشی و بهداشتی می باشد که از این آب برای ترمیم و نگهداری هرچه بهتر پوست استفاده می کنند.

آب دیونیزه شده به آبی گفته می شود که میزان ناخالصی آن تا حد زیادی کاهش یافته است و یون ها و مواد معدنی که درون چرخه طبیعت وارد آب شده اند طی فرآیندی از آب جدا شده است.

آب دیونیزه شده که به آب فوق خالص نیز معروف است توسط دستگاه هایی با نام دیونایزر ( Deionizer ) تولید می شود که در موارد گوناگون و متعددی این نوع آب کاربرد دارد.

پس از یک توضیح مختصر درباره آب دیونیزه و نحوه تهیه آن، در ادامه از خواص آب دیونیزه برای پوست هم مطالبی را برای شما عزیزان همراه بازرگانی اسپوتا گردآوری کرده ایم.

تفاوت آب دیونیزه با آب مقطر

بیشتر افراد در نگاه اول فکر می کنند که آب دیونیزه با آب مقطر یکی می باشد در حالی که این موضوع کاملا اشتباه می باشد و هم در روش تولید و هم در ساختار این دو ماده تفاوت های بسیاری یافت می شود.

بهتر است برای درک بهتر این تفاوت ها به بررسی روش های تولید و دستگاه هایی که به منظور تولید این نوع آب ها مورد استفاده قرار می‌گیرند بپردازیم و ویژگی های ساختاری آن ها را نیز کنکاش نماییم.

پیش از خرید دیونایزر بهتر است صفحه مربوط به این محصول را نیز مشاهده کنید.

تفاوت آب دیونیزه با آب مقطر
خواص آب دیونیزه برای پوست 4

روش تولید آب مقطر

آب مقطر ، همانند نامی که بر روی آن گذاشته شده است از روش تقطیر و چگالش تولید می شود. به این صورت که آب موجود در طبیعت را درون ظروف می ریزند و شروع به اعمال حرارت می نمایند تا آب آهسته آهسته بخار شود.

همانگونه که می دانیم در هنگام تبخیر آب به دلیل وزن بالای برخی از ناخالصی های موجود در آب ، آن ناخالصی ها درون ظرف ته نشین می‌شوند و فقط آب تقریباً خالص بخار می شود. سپس این بخار آب توسط لوله هایی به سمت ظرفی دیگر هدایت می شود که این لوله ها عمل خنک سازی را نیز انجام می دهند، یعنی با سرد کردن بخار آب آن را تبدیل به مایع می کنند که در نهایت آب مقطر به دست می آید.

آب مقطر از طریق مجموعه واکنش های فیزیکی ( تبخیر و میعان ) به دست می آید بنابراین انتظار می رود که در ساختار آب هیچگونه تغییری ایجاد نشود.

روش تولید آب دیونیزه

آب دیونیزه شده از نظر ساختار کمی متفاوت از آب مقطر است و دلیل آن هم در روش تولید این نوع آب می باشد. در تولید آب دیونیزه نیاز به دستگاه ها و مواد مخصوص می باشد زیرا مجموعه واکنش های انجام شده دیگر فیزیکی نمی باشد و در این نوع روش تولید قرار است که از ساختار آب موجود عناصری جدا شود تا آب فوق خالص به دست آید.

دستگاه مخصوص تولید آب دیونیزه ، همانطور که قبلا هم اشاره شد ، دیونایزر می باشد. این دستگاه به تنهایی نمی تواند آب دیونیزه شده تولید نماید و برای این کار نیاز به رزین های مخصوص است. رزین مورد استفاده برای تولید آب دیونیزه شده توسط دستگاه دیونایزر ، رزین میکس بد می باشد.

رزین میکس بد به رزینی که مخلوطی از دو رزین کاتیونی و رزین آنیونی باشد گفته می شود. در روش تولید آب دیونیزه شده ، آب در حالت عادی را وارد دستگاه دیونایزر می کنند و از طریق مجرا هایی این آب با تماس با این رزین ها واکنش داده و یون های موجود درون آب بوسیله این رزین جدا می شود.

این مسئله سبب می شود تا بیشترین حالت ممکن از ناخالصی های موجود در آب جدا شده و آب فوق خالص به عمل آید. همانطور که اشاره شد ، این نوع آب کاربرد های بسیاری در صنعت دارد که از جمله می توان به موضوعات بهداشتی و مراقبت از پوست نیز اشاره کرد که در ادامه به بررسی کامل این موضوع پرداخته شده است.

خواص آب دیونیزه برای پوست

تمامی مواردی که تا به اینجا گفته شد مقدمه ای بر ایجاد وجه تمایز بین آب مقطر و آب دیونیزه شده بود تا در مورد فواید آب دیونیزه نیز درک بهتری ایجاد شود. همانطور که متوجه هستید تقریبا 70 درصد بدن را آب تشکیل می دهد و یکی از مهمترین عوامل در زیبایی و جوانی پوست وجود آب کافی در بدن می باشد.

طبق گفته های پزشکان ، پوست برای جلوگیری از خشکی بدون توجه به ذخیره های آب که وجود دارد شروع به رطوبت رسانی به قسمت های مختلف پوست می کند که در این مواقع اگر به اندازه کافی آب مصرف نکنید در آینده دچار خشکی و از بین رفتن لایه های صورت خود خواهید بود.

این موارد بیشتر برای مصرف آب آن هم به صورت نوشیدن بود ولی برای پاکسازی و جوانسازی هرچه بهتر پوست روش های بسیار ساده و بدون عوارضی وجود دارد که یکی از آنها شستشوی مداوم پوست با آب دیونیزه می باشد.

خواص آب دیونیزه برای پوست
خواص آب دیونیزه برای پوست 5

شستشوی مداوم پوست با آب دیونیزه شده

به دلیل وجود آلاینده هایی که در جو و هوا وجود دارد ، زمانی که شما از خانه خارج می شوید این نوع مواد وارد منافذ پوست شما می شود که روش های مختلفی برای پاکسازی وجود دارد مانند :

  • شستشو با آب و صابون
  • استفاده از ماسک های صورت
  • لایه برداری پوست
  • شستشو با آب دیونیزه
  • و…

از بین موارد گفته شده بهترین روش شستشو با آب دیونیزه شده می باشد. برای این گفته سه دلیل ذکر می شود.

  1. در هنگام شستشو با آب دیونیزه ، این آلاینده ها و یون ها به دلیل یونیزه شدن آب دیونیزه شده با این آب واکنش می دهند و پیوندی میان آن ها بر قرار می شود که می توان گفت که در این روش بیشترین میزان آلودگی ها از پوست جدا می شوند.
  2. بعد از ترکیب آلاینده ها با آب دیونیزه شده ، این آب همراه با آلودگی ها وارد جریان خون شده و از بدن به طور کامل دفع می شود که این نیز یکی از مطمئن ترین روش ها برای دفع آلودگی های درون منافذ و پوست می باشد.
  3. آب دیونیزه شده یا فوق خالص بعد از ترکیب شدن با آلاینده ها و وارد جریان خون شدن ، ویژگی دارد که بسیار مهم می باشد. آن هم خلوص بالای این نوع آب می باشد که علاوه بر جذب بیشتر یون ها و آلودگی های روی صورت ، به سادگی و بدون ایجاد هیچ گونه عارضه ای از بدن خارج می شود.

چرا زنان باید بیشتر از مردان پوست صورت خود اهمیت دهند؟

شاید تا به حال به این موضوع واقف شده باشید که پوست مردان بسیار مقاوم تر و مستحکم تر از پوست زنان می باشد به این صورت که در هنگام کم آبی بدن پوست بدن زنان زودتر آسیب می بیند. دو دلیل برای این موضوع وجود دارد.

  • پوست مردان نسبت به زنان دارای ضخامت بیشتری است و در اصطلاح کلفت تر می باشد که در نتیجه در مقابل عوامل گوناگون مقاوم تر است.
  • دلیل دوم که مهم تر از دلیل اول می باشد وجود مو و ریش روی پوست مردان است. بدن برای رشد این مو و ریش نیاز دارد تا عمل خون رسانی را هرچه بیشتر برای این قسمت فراهم نمایید که در نتیجه این خون رسانی زیاد پوست مردان شاداب تر و در مقابل عوامل گوناگون مقاوم تر است.

به همین دلیل زنان برای افزایش شادابی و زیبایی خود بهتر است تا به صورت مداوم در جهت تامین رطوبت پوست خود اقدام نمایند.

میکاپ پوست

برای آرایش و میکاپ پوست خود بهتر است قبل و بعد این عمل از آب دیونیزه شده برای پاکسازی پوست خود استفاده نمایید زیرا قبل از شروع به آرایش و گریم، به گفته های گریمور های بزرگ ، برای بهتر شدن هر چه بهتر میکاپ باید پوست بدون چربی و آلودگی باشد که بنا به دلایلی که ارائه شد و گفته شد که بهترین روش برای پاکسازی صورت آب دیونیزه شده می باشد ، پس بهتر است قبل از میکاپ صورت خود را به صورت کامل با آب دیونیزه شستشو فرمایید.

دلیل شستشوی صورت بعد از آرایش و اتمام کار نیز معلوم است. درون لوازم آرایشی و بهداشتی همیشه از مواد شیمیایی و نگهدارنده هایی استفاده می شود که در صورت ماندگاری بیش از حد این مواد بر روی پوست می تواند به بدن شما آسیب رساند که برای جلوگیری از این اتفاقات بهتر است در اتمام هر روز صورت خود را با آب دیونیزه به صورت کامل شستشو دهید.

جمع بندی

در حالت کلی در این بلاگ علاوه بر اینکه به خواص آب دیونیزه برای پوست پرداختیم، آب مقطر و آب دیونیزه شده را نیز بررسی کردیم. نشان دهنده تفاوت این دو نوع آب در میزان خلوص و ویژگی های ساختاری آن بود.

گفته شد که آب مقطر از روش بخار آب و میعان آب بخار شده در ظرفی دیگر تولید می شود که تا حدودی املاح موجود درون آب در آب مقطر جدا می شود ولی آب دیونیزه از واکنش و عبور دادن آب از درون دستگاه دیونایزر همراه با رزین میکس بد (که مخلوطی از رزین های آنیونی و کاتیونی است) به دست می آید.

اولین قسمت بدن که در صورت کم آبی صدمه می بیند پوست می باشد که برای جلوگیری از این موضوع گفته شد که بهتر است روزانه مصرف آب داشته باشیم حتی با وجود اینکه تشنگی وجود نداشته باشد همچنین برای شادابی و افزایش زیبایی هرچه بیشتر پوست بهتر است تا به صورت مداوم پوست با آب دیونیزه شده شستشو داده شود.

دلیل این موضوع هم حلالیت بسیار بالای آب دیونیزه شده ( 2 تا 4 برابر بیشتر از آب معمولی ) می باشد که در نتیجه آلودگی های بیشتری جذب و از بدن دفع می نماید.

بهتر است برای بهتر شدن هر چه بیشتر میکاپ و آرایش نیز صورت خود را با آب دیونیزه شده بشویید تا نتیجه مطلوب تری بگیرید.

در مقالات تخصصی وبسایت بازرگانی اسپوتا سعی کرده ایم تا بسیاری از سؤالات و مشکلات شما عزیزان را پاسخگو باشیم؛ در این مقاله نیز در جهت پاسخگویی به پرسش “خواص آب دیونیزه برای پوست چیست” برآمدیم در آینده قرار است که در مورد آب دیونیزه و طرز تهیه آن جامع تر و مفصل بحث کنیم. پس با ما همراه باشید…

4.8/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *